нд. ян. 19th, 2020

Ето кои са нещата, които ви пречат да заспите нощем

Ако пиете кафе след шест вечерта, шансът по-трудно да успеете да заспите по-късно се увеличава неимоверно.
bedroom

Едва ли има човек, който да не се е сблъсквал с този проблем – чувствате непреодолима умора, но, същевременно, не успявате да се отпуснете и да заспите.


Нощният сън е незаменим, що се отнася до това да се чувствате здрави и в добра форма. Дори и ежедневието ви да ви позволява да отделяте по два часа през следобеда за дрямка, тя не би могла да компенсира съня през нощта.

Има обаче някои действия, които извършваме съзнателно или не преди заспиване, които постигат обратния на желания ефект – вместо да релаксирате преди лягане и да се настроите за сън, вие всъщност сами си попречвате да се пренесете в страната на сънищата.

Ето за какво говорим.

Пиете ли кафе преди лягане?

coffee

Вероятно първосигнално ви се иска да отговорите отрицателно, но, всъщност, не се има предвид консумация на енергизиращата напитка непосредствено преди заспиване.

Ако пиете кафе след шест вечерта, шансът по-трудно да успеете да заспите по-късно се увеличава неимоверно. Кофеинът възбужда нервните окончания и ни оставя пълни с енергия. Това, само по себе си, прави заспиването по-късно доста трудна задача. За да се насладите на пълноценен и навременен сън, не пийте кафе след три следобяд – нека последната чаша да съпътства следобеда. Водата също действа енергизиращо и освежаващо, затова по-добре заложете на нея в късния следобед и вечерта.

Достъпът до смартфон ни държи будни до малките часове

smartphone

Всеки разполага със смартфон, където се помещава буквално целият му свят.

Боравенето с мобилния телефон, обаче, ни разсейва и разсънва. На мнозина от нас ни се е случвало да се отнесем в приятен разговор онлайн или в използването на редица приложения. Часовете отлитат, а ние сме забили поглед в екрана си, без реална представа за отминалото време. Докато използваме смартфони, ние не чувстваме сънливост, просто защото мозъкът ни е ангажиран с нещо приятно и носещо удоволствие. Използвайки телефона си до късно, вие се лишавате от часове пълноценен нощен сън.

Тренирането късно вечер ни зарежда с тонус

Всяка тренировка или спортно занимание, сами по себе си, дават тонус и енергия на организма ни. Именно поради тази причина, не е добра идея да се впускате в спортни активности късно вечер. Това ще ви попречи да заспите бързо и навреме.

По-добре тренирайте рано сутрин, когато предстоящият ден ще изисква от вас да сте фокусирани и тонизирани.

За времето преди лягане заложете на по-лежерни и отпускащи занимания – четете книга, пийте успокояващ чай, вземета гореща вана. Настройвайки тялото си за състояние на отпуснатост, вие правите същото и със съзнанието си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *